Marketing in China

OnderWijs

01

groeiend aantal chinese studenten naar nederland

Ook in 2018 zijn het aantal buitenlandse studenten in Nederland flink gestegen. Bijna alle onderwijsinstellingen proberen actief studenten uit het buitenland te werven. In 2018 studeerden 4.475 Chinese studenten in Nederland. Dit aantal groeit jaarlijks.

Een wervingscampagne voor Chinese studenten?

Vraag een telefonisch consult aan

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

02

Nederland biedt aantrekkelijk onderwijs

Nederland is aantrekkelijk voor Chinese studenten. Er zitten veel grote, internationale bedrijven in Nederland, Nederlandse universiteiten doen het goed op de internationale ranglijsten, het onderwijs is niet héél duur en de onderwijsinstellingen helpen vaak mee om visa voor hun potentiële studenten te regelen. Om deze redenen staat Nederland hoog op het verlanglijstje van Chinese studenten.

03

Hoe bereikt u chinese student?

Het aantrekken van deze studenten is op verschillende manieren mogelijk, waarbij actief online branding van de eigen onderwijsinstelling op de Chinese markt aan populariteit wint. Dat is ook niet vreemd, want China heeft verreweg de meeste internetgebruikers en smartphonegebruikers ter wereld. WeChat is een belangrijk onderdeel van een succesvolle marketingmix in China. De meest gebruikte vorm van online reclame is search advertising via Baidu (de Chinese zoekmachine). Adverteren via Baidu is, als u Chinese studenten wilt werven, de belangrijkste peiler van uw marketingmix.

Als onderwijsinstelling kunt u niet uw Nederlandse marketingmethoden en technieken inzetten in China. Dit werkt niet bij de Chinese consument en bovendien zijn Europese marketingtools (Google Ads, Facebook, Instagram, etc) verboden in China. Marketing in China vergt daarom een specifieke China-marketingstrategie, waarbij de Chinese markt met een Chinese website en via Chinese zoekmachines wordt benaderd. 

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?