Marketing in China

vastgoed

01

De Chinese vastgoed investeerder staat voor de deur

Misschien staat u er niet bij stil, maar er zijn grote kansen voor u als makelaar/ projectontwikkelaar op de Chinese vastgoedmarkt. Chinezen zijn namelijk aan een opmars bezig met betrekking tot het investeren in buitenlands vastgoed. De investeringen stijgen naar een verwachte omzet van 20 miljard in 2020. Een kans die u niet wilt missen.

De reden voor deze stijging ligt allereerst in het enorme kapitaal dat Chinezen hebben vergaard de afgelopen decennia. Dit kapitaal willen ze nu op een veilige manier investeren en dan is vastgoed een veilige keuze. 

Uw vastgoed verkopen aan Chinese investeerders?

Neem gerust contact op

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

02

Chinezen zijn status georienteerd

De Chinese vastgoedinvesteerder koopt echter niet alles, zij hebben een duidelijk voorkeur voor de stedelijke centra in Europa en voor speciale vastgoedinvesteringen, zoals business centra, resorts en residential-projects. U heeft dit aanbod in uw portefeuille maar helaas bent u voor de Chinese investeerder onzichtbaar. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is een kwestie van de juiste marketingtools gebruiken en de juiste boodschap.

 

Chinezen zijn status gevoelig en een luxe of lucratief pand in de stad draagt daaraan bij. Iets waarop u als makelaar juist moet inspelen. Makelaars in steden als Barcelona, Parijs en Londen hebben dit feilloos door en doen goede zaken. Ook projectontwikkelaars zien de mogelijkheden en brengen hun projecten actief onder de aandacht van investeerders uit China.

03

Niet alleen grote projecten zijn interessant!

Waren het eerst de grote, vaak door de Chinese overheid geïnitieerde, vastgoed projecten, als havens en airports. Nu is dat verschoven naar de ‘gewone’ Chinese vastgoed-consument. Dat is ook niet verrassend, met de stijgende levensstandaard, het veilig stellen van activa en de wens om in het buitenland te studeren kopen Chinezen graag vastgoed in Europa.

Recent is een nieuw fenomeen ontstaan, het kopen van appartementen voor de studerende kinderen. Het is voor steeds meer Chinezen een ‘must’ om in het Westen  te hebben gestudeerd. Chinese ouders schromen dan niet om speciaal hiervoor een appartement voor hun kinderen aan te schaffen. Deze markt is relatief nieuw en voor u de kans om hier op in te springen door actief deze groep te benaderen.

Het potentieel is enorm en de bedragen die hiermee gemoeid gaan ook. Misschien denkt u nog dat dit voor de gewone makelaar niet is weggelegd, adverteren in China, maar daar vergist u zich in. Ook de gewone makelaar heeft nu alle kansen om hun exclusieve vastgoed in China onder de aandacht te brengen. Zonder enorme kosten en met een goed bereik, het onderzoeken waard natuurlijk.

04

Hoe bereikT U de chinese vastgoed investeerder?

In China zijn er dagelijks ongeveer 350 miljoen ‘middle-upper class’-personen actief op Internet. Om hen te bereiken moet u een Chinese online marketingcampagne ontwikkelen. De Chinese markt is groot en lucratief, maar niet direct eenvoudig en door wetgeving zeer beperkt toegankelijk. Wij helpen u daarbij, zodat u ook relatief snel en goedkoop kan profiteren van de groei in de Chinese vastgoedsector.

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?