Marketing in China

toerisme

01

Daar komt wéér een bus met Chinezen!

U ziet ze ook, de bussen met toeristen uit China die Giethoorn overspoelen. Waarom gaan zij wél naar Giethoorn en niet naar uw locatie, park, attractie of restaurant? Niet interessant genoeg denkt u? Nee, dit is een kwestie van marketing.

De Chinese consument staat open voor álle ervaringen en heeft weinig kennis wat er allemaal te doen is in Nederland. Daarom doen ze allemaal dezelfde attracties. Chinezen laten zich inspireren door sociale media en overzichtswebsites (websites met titels als ‘Beste 10 attracties van Nederland’).

U kunt dus invloed hebben op wat Chinezen in Nederland bezoeken. 

Een marketingcampagne voor uw attractie in China?

Neem gerust contact op

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

02

Chinezen rijden graag een stukje om

In 2018 bezochten maar liefst 245.000 Chinezen alleen al Amsterdam. In Giethoorn zijn de meeste bezoekers sowieso Aziatisch. In China stijgt de welvaart van met name de middenklasse en zij zijn de toeristen die u in Nederland ziet. Ook speelt mee dat het visumbeleid is versoepeld.

Een juiste marketingcampagne gericht op de Chinese toerist is feitelijk alles wat u nog moet doen. En geloof het of niet, Chinezen rijden graag uren om voor een aanbevolen restaurant, een originele stroopwafel, Nederlandse dierentuin of oud stadscentrum. Het gaat er om dat de Chinezen van u bestaan weten en dat u de juiste snaar bij hen raakt. 

02

De jonge Chinees wil echt iets anders

Chinezen ontvangen hoeft echt niet alleen om vele bussen tegelijk te gaan. Juist niet, de ‘Millenniums’ bijvoorbeeld willen liever niet meer in groepen reizen, maar juist bijzondere ervaringen meemaken. Vandaar ook dat het aantal Chinese toeristen in Amsterdam in 2018 iets is gedaald. De nieuwe Chinese toerist wil andere steden en regio’s bezoeken. Het échte Nederland, een kanotocht, de kust, de heuvels, een fietstocht, de waddeneilanden. Chinezen staan voor alles open.

Enkele strandtenten springen hier op in door de schone zeelucht in hun reclame uitingen te benadrukken. De Chinezen zijn immers, met hun vervuilde steden, ontvankelijk voor deze boodschap. Kansen liggen er voor iedere ondernemer die aan online marketing doet. Wij helpen u graag om deze kansen te benutten.

03

Hoe krijg ik grip op de chinese toerist?

Hiervoor is een juiste China online marketing strategie van belang. Bij de minder bekende toeristisch attracties liggen enorme groeimogelijkheden.

Het is nu dan ook tijd om daar actief op in te springen met een Internet marketingcampagne. Zo’n campagne hoeft niet ingewikkeld te zijn of veel te kosten. De eerste stap is kenbaar maken dat uw attractie, excursie of stad bestáát. En wat u te bieden heeft. De expertise ligt in het bereiken van de Chinese consument.

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?