Marketing in China

RETAIL

01

'Ik wil óók Chinese toeristen in mijn zaak'

U kent ze wel, de grote groepen Chinese toeristen die ergens stoppen en massaal gaan shoppen. Merkkleding, souvenirs, accessoires, álles gaat over de toonbank. Maar waarom gaan Chinese toeristen naar juist deze winkels en en hoe krijgt u hen in uw winkel of restaurant? Dit lijkt wellicht ingewikkeld, maar dat valt wel mee. Wij leggen uit hoe u ook een graantje meepikt als  winkelier, restauranthouder, keten of winkeliersvereniging.

Dat het interessant is om Chinese toeristen naar uw winkel te lokken is duidelijk. In 2018 kwamen er 330.000 Chinese toeristen naar Nederland en dit aantal stijgt. Een Chinese toerist spendeert veel aan het kopen van cadeaus en souvenirs. Chinezen kopen namelijk graag in Europa kado’s voor hun familie en merkartikelen of Europese producten zijn daarbij favoriet. 

Uw winkel(s) onder de aandacht brengen in China?

Neem gerust contact op

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

01

EEN CHINESE TOERIST KOOPT VEEL

Een voorbeeld van een retailer die op deze trend goed heeft ingesprongen, is Designer Outlet in Roermond. Op een willekeurige dinsdag werd hier een groep van 4.000 (!) Chinese toeristen als onderdeel van hun Nederland-toer naar toe gebracht. Ze hadden er de busrit naar Roermond graag voor over, want ze waren al bekend met het outlet-center door advertenties in China. Adverteren in China lijkt misschien ingewikkeld, maar wij hebben de juiste middelen hiervoor. En dat binnen elk budget.

Ook reizen Chinezen steeds vaker individueel. Chinese millennials reizen op een andere manier dan ouderen. Niet meer in grote groepen of via een touroperator. Ook deze groep toeristen zijn interessant om te benaderen met online advertenties in China. Zij zijn een doelgroep die online erg actief is en elkaar (bijvoorbeeld via WeChat, het Chinese Whats-app) sterk beïnvloeden. Met een groeiende middenklasse die veel  te besteden heeft, worden Chinezen steeds interessanter voor retailers.

Chinezen zijn echte funshoppers. Ze geven erg veel geld uit, vooral om cadeaus voor familie te kopen. Adverteren in China als Nederlandse retailer wint daarom snel aan terrein. Het is de beste methode om Chinese toeristen naar u toe te trekken, nog vóór ze in Nederland zijn. 

01

HOE BEREIKT U ALS RETAILER CHINESE TOERISTen?

Chinezen willen graag op een voor hen bekende wijze worden benaderd. Kennis over de Chinese markt is daarom essentieel. Om als retailer Chinese toeristen naar uw zaak te krijgen, is een juiste China online marketing strategie van belang. Ook is het aan te raden AliPay aan te bieden. Alipay is een mobiele betaalmogelijkheid die door 520 miljoen Chinese consumenten wordt gebruikt. Leuke functie: als een Chinese toerist uw stad bezoekt, krijgen zij een melding dat ze bij uw winkel met AliPay kunnen betalen. Zo creëert u winkelvoorkeur, want Chinezen betalen graag mobiel. U betaalt slechts een kleine commissie per transactie. Er zijn meer van dergelijke kansen en met onze hulp liggen ze kansen voor het oprapen.

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?