Marketing in China

beurzen

01

De Chinese investeerder staat voor de deur

Misschien staat u er niet bij stil, maar er liggen kansen voor u als beursorganisator in China. Vanuit Chinese ondernemingen is namelijk een groeiende interesse voor de deelname aan buitenlandse beurzen en congressen. Het is voor deze bedrijven een unieke mogelijkheid om zich te profileren als open en Westers georiënteerd bedrijf in een Westerse setting. 

Uw beurs promoten in China?

Vraag een telefonisch consult aan

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

02

De marketingbudgetten zijn enorm

Waren het eerst nog de grote, vaak staats geïnitieerde, ondernemingen die naar het buitenland gingen. Nu zijn dat ook de kleinere en middelgrote ondernemingen die zich actief laten zien in het buitenland. Voor de Chinese onderneming snijdt het mes aan twee kanten; een goede profilering van hun organisatie in het Westen en een positieve uitstraling voor medewerkers en de interne markt. Voor beursorganisatoren dus een goede reden om uw beurs pro-actief te promoten in China.

De marketingbudgetten hiervoor zijn groot. Deze ondernemingen hebben, door het jarenlang achterwege houden van echte marketingactiviteiten, een flinke oorlogskas en zoeken de juiste wegen om te investeren. Beurzen, seminars en congressen zijn hiervoor uitgelezen kansen en vaak een eerste stap in een marketingcampagne naar het buitenland. Maar hoe springt u hierop in?

03

Hoe bereikt U een Chinees bedrijf dat naar een Westerse beurs wil?

Chinese ondernemingen profileren zich graag in het buitenland. Een eerste serieuze stap daarin is de aanwezigheid op beurzen en congressen. Als standhouder of als naamsponsor. Het is echter niet eenvoudig om deze ondernemingen te bereiken met juist úw beurs of congres. Brancheverenigingen zijn er niet in China en de markt is versnipperd.

Om deze markt toch te kunnen bereiken is online marketing het beste middel. De Chinese markt is erg groot en lucratief, maar niet direct eenvoudig en door wetgeving beperkt toegankelijk. Wij helpen u graag, zodat u relatief snel en goedkoop profiteert van de interesse voor Westerse beurzen vanuit China.

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?