Marketing in China

FOOD & Beverage

01

Levensmiddelen verkopen in China, kan dat?

Dat we veel importeren uit China is helder. ‘Made in China’ staat zo’n beetje op elk product. Maar veel Chinezen zélf willen juist Europese producten en liever niet langer de goedkope Chinese varianten. Want voor hen is de kwaliteit en veiligheid van de Chinese varianten belangrijk. Neem bijvoorbeeld de enorme vraag naar Nederlandse babypoedermelk. Voedselschandalen komen regelmatig voor in China en de Chinese consument wil alternatieven. China is dus klaar voor de Nederlandse foodmarkt, maar bent u dat ook?

Reclame maken voor uw product in China?

Neem gerust contact op

U wilt natuurlijk weten wat marketing in China kost. Wij maken al een marketingcampagne voor €9.450. Dit is een laagdrempelige manier om entree te maken in China. Ook leveren wij maatwerk. Kijkt u voor meer informatie op de pagina Kosten.

De meeste Chinese bedrijven gebruiken betekenisloze Engelse kreten. Chinezen houden van Westerse merken. Het is voor buitenlandse bedrijven van essentieel belang om deze internationaliteit met hun Westerse naam te onderstrepen. Ook al kunnen Chinezen de namen van Westerse merken en slogans zelfs niet uitspreken, voor het internationale merkimage heeft uw Engelse slogan of merknaam absoluut een psychologische meerwaarde.

U heeft een website, wellicht zelfs met een .cn domeinnaam. De website werkt prima op uw PC. De Chinese overheid frustreert echter het gebruik van buitenlandse sites. Dit betekent dat uw potentiële klanten minuten moeten wachten op het laden van uw site. Ook veel WordPress plugins zijn onbruikbaar in China. In de praktijk betekent dit dat u voor een marketingcampagne in China een (campagne)website in in het Chinees te maken en te hosten in China.

dutch cheese china marketing

augustus 2019
Op dit moment zoeken we een kaasleverancier voor een advertentie-campagne in China.
Interesse? Neem contact met ons op.

02

Populair is dure pasta, Nederlandse kazen en luxe chocolade.

Chinese consumenten besteden steeds meer van hun inkomen aan het luxe voedsel- en dranksegment. Was het eerst nog voornamelijk het kopen van luxe goederen en accessoires, momenteel zijn Europese levensmiddelen in China aan een stevige opmars bezig.

Populair bij Chinezen is bijvoorbeeld dure Italiaanse pasta, Franse wijnen, Nederlandse kazen, luxe chocolade, westerse whisky en gin. Met name producenten uit Italië springen hier handig op in met marketing van hun producten in China.

‘Te ingewikkeld voor ons bedrijf. Een dure Internet marketingcampagne in China, dat heeft geen zin’, denkt u wellicht.  Dan heeft u het bij het verkeerde eind. U kunt door gericht te adverteren in China, eenvoudig en voordelig uw product onder de aandacht brengen van 1,3 miljard Chinezen. Wij helpen u hiermee.

02

verkopen aan groothandel in china

De voedselconsumptie in China verandert omdat de levensstandaard is gestegen en Chinese consumenten steeds interesse hebben in buitenlands voedsel. Chinese consumenten worden eigenzinniger en zoeken kwaliteit en exclusiviteit. Chinese ondernemers springen hier graag op in en willen deze producten kunnen aanbieden. Helaas hebben veel Chinese food-ondernemers géén netwerk in Europa, géén zicht op welke producten te koop zijn.

Tevergeefs zoeken Chinese food-ondernemers vervolgens op Baidu naar Europese aanbieders. En daar kunt u nu juist op inspringen door wél vindbaar te zijn op het Chinese web. Met een Chinese site, specifieke zoekfuncties en advertenties bouwt u zo en relatief goedkoop aan uw eigen Chinese bruggenhoofd. U kunt uw levenswaren met marketing en advertenties onder de aandacht brengen bij Chinese importeurs.

03

Hoe bereikT U de chinese food-klant?

Is het echt zo simpel? Nee, de Chinese markt is op slot voor buitenlandse online activiteiten. Maar wij leggen u graag uit hoe u in China tóch uw marketingcampagne voert en uw producten aan groothandels en consumenten kunt verkopen. Dit is uw kans om in China te starten, een land met 1,8 miljard passionele voedselliefhebbers. 

Voor ondersteuning en welke mogelijkheden er zijn, neemt u 
contact met ons op.

start vandaag

klaar om de Chinese
markt
in te staPPEN?